Europa regerer modeverdenen

Skærmbillede 2013-06-06 kl. 10.29.02Så er jeg endelig tilbage! Frigjort fra eksamensfængslet 🙂 Jeg har nu sommerferie og er praktisk talt færdig som BA i Dansk (forudsat at jeg består mine skriftlige opgaver selvfølgelig – det håber vi på). Men tænk – jeg kommer jo tilbage til gode nyheder. Vi i Europa kan simpelthen bryste os af at være på toppen af modeverdenen.

Det europæiske marked køber mere og producerer flere luksusvarer end nogen anden verdensdel. En ny rapport udarbejdet af det globale managementfirma Bain & Co viser, at Europa udgør 35 procent af al salg og køb af “mode-luksusvarer” i 2012. Vi er efterfulgt af USA på 31 procent og Asien på 20 procent. Tallene er dog boostet af kinesiske turister, der tegner sig for en tredjedel af luksushandlen. Kineserne vælger åbenbart at handle i Europa på grund af de stærkt beskattede varer i Østasien. Den forklaring forstår jeg ikke helt, må jeg indrømme, men jeg er vild med at være en del af “vinderne” 😉

Derudover viser undersøgelsen også, at 70 procent af alle luksusvarer er lavet i Europa med mærker som Louis Vuitton, L’Oreal, Hermès, Gucci og Burberry. Nyheden har fået amerikanske mærker såsom J Crew, Ralph Lauren, Coach og Michael Kors til at udvide deres sortiment i Europa.

Hvem sagde økonomisk krise?! 😉

I’m back! Freed from the exam prison 🙂 I have summer vacation now and I’m practically finished as BA in Danish Literature and Language. But think – I’ve come back to good news. We in Europe can simply pride ourselves on being at the top of the fashion world.

The European market buys more and produces more luxury goods than any other region in the world. A new report compiled by global management firm Bain & Co found that Europe accounted for 35 per cent of all luxury sales sin 2012, followed by the US at 31 per cent and the Asia-Pacific region at 20 per cent. The figures were boosted by Chinese tourists, who accounted for one third of luxury trade, with many choosing to shop in Europe due to the heavily-taxed products in East Asia.

In addition to the lucrative sales, the study also shows that 70 per cent of all luxury goods are made in Europe – with brands such as Louis Vuitton, L’Oreal, Hermès, Gucci and Burberry proving the most valuable, the Financial Times reports. The news has prompted US brands such as J Crew, Ralph Lauren, Coach and Michael Kors to expand their presence in the European region.

Who said economic crisis?!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *